แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Students Family Support Peer Relationships and Learning Motivation and Teacher Fairness Have an Influence on The Victims of Bullying in the Middle School of Hong Kong

LCSH: High school students -- Hong Kong -- Research
LCSH: Achievement motivation -- Research
LCSH: Interpersonal relations in children -- Research
Abstract: School bullying has become a major educational issue worldwide. While several studies have pointed out that a school environment has a positive influence on preventing school bullying from happening, those studies were primarily evaluating the projects of school bullying prevention or developing the explanatory model based on student level variables. Few researchers considered the impact of the environment and student level variables at the same time. In order to transcend the limitations, this study aims to explore the effect of students’ gender, grade, family support, learning motivation and peer relationships and teacher fairness on the victims of school bullying in Hong Kong. Additionally, the model is analyzed by structural equation modeling (SEM). The participants in this study were 15 year-old middle school students living in Hong Kong. The data were collected from the PISA 2015 secondary data set and the valid student number was 4856. The result showed that family support, peer relationships, and teacher fairness have a negative influence on school bullying; learning motivation has a partial mediation effect on Teacher fairness, peer relationship, family support and the risk of being bullied.
Dhurakij Pundit University. Learning Center and Library.
Address: BANGKOK
Email: library@dpu.ac.th
Role: Principle Supervisor
Modified: 2563-10-14
Created: 2019
Issued: 2020-10-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: 371.264 Z63s
eng
©copyrights Dhurakij Pundit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Zhao.Ruo.pdf 1.43 MB14 2023-12-17 22:44:01
ใช้เวลา
-0.759795 วินาที

Zhao Ruobing
Title Contributor Type
Students Family Support Peer Relationships and Learning Motivation and Teacher Fairness Have an Influence on The Victims of Bullying in the Middle School of Hong Kong
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Zhao Ruobing
Yuan-Cheng Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yuan-Cheng Chang
Title Creator Type and Date Create
Students Family Support Peer Relationships and Learning Motivation and Teacher Fairness Have an Influence on The Victims of Bullying in the Middle School of Hong Kong
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Yuan-Cheng Chang
Zhao Ruobing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Perception of Teacher\'s Autonomy Support on Creativity of Junior High School Students : Comparison of Urban Schools and Rural Schools from Shaanxi Province of China
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Yuan-cheng Chang
Ruini Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 423
รวม 423 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,292 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 36,330 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48