แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school students
ผลของการเรียนการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้วรรณคดีเป็นฐานที่มีต่อความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย

LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: Literature -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: Reading (Secondary)
LCSH: Composition (Language arts)
LCSH: English language -- Usage -- Ability testing
Abstract: The objectives of this study were to examine the effects of literature-based English instruction on English reading and writing ability of upper secondary school students. The subjects were 35 upper secondary school students (Grade 12) who studied at Chitralada School and enrolled in the course of English Creative Writing, second semester, academic year 2008. The experiment lasted for 8 weeks. The paired-sample t-test was used to investigate the differences between the students’ mean scores on the pre- and post-test of reading comprehension and the pre- and post-test of writing. The results of the analyses revealed that (1) the post-test mean scores on the reading comprehension test of upper secondary school students were higher than the pre-test mean scores at the significant level of 0.05 and (2) the post-test mean scores on the writing test of upper secondary school students were higher than the pre-test mean scores at the significant level of 0.05. Upper secondary school students improved their English reading and writing ability after receiving literature-based English instruction
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้วรรณคดีเป็นฐานที่มีต่อความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย กลุ่ม ตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนจิตรลดา ภาคเรียนที่สอง ปีการศึกษา 2551 จำนวน 35 คน ที่เรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์ การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 8 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษและ ความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ ก่อนและหลังการทดลอง คือ paired-sample t-test ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านเพื่อความเข้าใจหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ .05 (2) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการเขียนหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตอนปลายสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 กล่าวคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายพัฒนาความสามารถในการอ่านและเขียนภาษาอังกฤษ หลังจาก เรียนภาษาอังกฤษโดยใช้วรรณคดีเป็นฐาน
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2008
Modified: 2020-05-11
Issued: 2020-05-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56550
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Virulh Hutavadhana.pdf 114.68 MB23 2025-06-22 17:27:12
ใช้เวลา
0.016237 วินาที

Virulh Hutavadhana
Title Contributor Type
Effects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Virulh Hutavadhana
Prannapha Modehiran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prannapha Modehiran
Title Creator Type and Date Create
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING DIGITAL GAME ACTIVITIES ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI SECONDARY STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Pornpan Kongsontana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR MARKETING COURSE BASED ON THE PROJECT-BASED LEARNING APPROACH TO ENHANCE UNDERGRADUATE STUDENTS' ORAL COMMUNICATION ABILITIES AND SOCIAL SKILLS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Thanyalak Sunaratn
วิทยานิพนธ์/Thesis
NEEDS ANALYSIS IN ENGLISH ORAL COMMUNICATION OF THAI TOURIST GUIDES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Alisa Wichaidit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of english collocation and communicative grammar instruction on undergraduate students' english speaking and writing abilities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Witsanu Chaiyaphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of english instruction using discoures analyzing techniques and pop song lyrics on english oral communication ability of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Nasarin Yuangyim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a Critical Reading Instruction Using Literature on Critical Reading Ability of Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Muanfun Tangpinijkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING STORIES ON SPEAKING ABILITY AND PARTICIPATION OF THAI EFL SECOND GRADE STUDENTS IN INTERNATIONAL SCHOOLS IN THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Stephen Moalung Sanglir
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of creative writing instruction using drama techniques on English creative writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Wipada Sutthiroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Argumentative Writing Instruction Using Genre-Based Approach and Critical Thinking Framework on Argumentative Writing Ability of Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Pariyakorn Kitvilairat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Kamonwan Sookmag
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Virulh Hutavadhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of task-based writing instruction on english writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Krittarat Krittawattanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,489
รวม 2,499 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 171,658 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 638 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 429 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 46 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 42 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 172,826 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48