แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study on customer perceived service quality of online travel agents (OTAS) : a case study of foreign users in Bangkok, Thailand
การรับรู้คุณภาพในการให้บริการของตัวแทนจำหน่ายผลิตภัณฑ์การท่องเที่ยวทางอิเล็กทรอนิกส์ : กรณีศึกษาผู้ใช้งานชาวต่างชาติที่อาศัยในกรุงเทพมหานคร ประเทศไทย

LCSH: Customer service -- Thailand.
LCSH: Strategic planning.
LCSH: Tourism -- Marketing.
Abstract: การพัฒนาและความก้าวหน้าของเทคโนโลยีทางด้านอินเตอร์เน็ททำให้เกิดการเปลี่ยนแปลงอย่างเห็นได้ชัดถึงวิธีการที่องค์กรธุรกิจต่างๆ สื่อสารกับผู้ใช้บริการและลูกค้า โดยผู้ใช้บริการสามารถเข้าถึงสินค้าและบริการขององค์การธุรกิจต่าง ๆ ได้อย่างมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น ในธุรกิจหลายประเภทรวมทั้งธุรกิจด้านการท่องเที่ยวและการบริการ ผู้ใช้บริการสามารถค้นหาผลิตภัณฑ์ และบริการการท่องเที่ยวได้โดยสะดวก งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้คุณภาพในการให้บริการของตัวแทนจำหน่าย ผลิตภัณฑ์การท่องเที่ยวทางอิเล็คทรอนิกส์และเจ้าหน้าที่บริการลูกค้า รายงานนี้ยังค้นหาประเด็นที่มีผลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้งาน ผู้วิจัยใช้แนวคิดของ Zeithaml (2000) เป็นกรอบในการค้นหาข้อมูล โดย ประเด็นที่เกี่ยวข้องกับคุณภาพการให้บริการทางอิเล็คทรอนิกส์ ประกอบด้วย ความมีประสิทธิภาพ, ความน่าเชื่อถือ, การบรรลุเป้าหมาย หรือ ความสมปราถนา, ความเป็นส่วนตัว, การตอบสนองต่อผู้รับบริการ, การชดเชย และการติดต่อสื่อสาร ผู้วิจัยเก็บข้อมูลโดยการเลือกตัวอย่างตามสะดวก ผู้เข้าร่วมวิจัยคือ ชาวต่างชาติที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร ประเทศไทย จาการศึกษา พบว่าผู้เข้าร่วมวิจัยรับรู้ถึงคุณภาพใน ระดับที่ดี โดยมีบางประเด็นที่ตัวแทนจำหน่ายควรปรับปรุง คือการให้บริการในการดูแลลูกค้า ทั้งนี้เพื่อความพึงพอใจของลูกค้า
Abstract: The internet revolution has brought about significant changes in the way in which travel agencies interact with customers. With the advent of the internet, customers have more power to access products, services and business providers online. In many kinds of businesses, including tourism and hospitality industry, customers can easily search for tourism and hospitality products and services twenty-four hours a day. The purpose of this study was to find out the level of customers perceived service towards online travel agents website and services from representatives. Moreover, it looked into the potential attributes leading to customer satisfaction with online travel agents websites. The research framework considered seven dimensions of E-SERVQUAL consisting of efficiency, reliability, fulfillment, privacy, responsiveness, compensation, and contact (Zeithaml et al, 2000). This study used this concept as a framework of the study. Data collection was based upon convenience sampling method, while target population was non- Thai nationalities who live in Bangkok, Thailand. This research found out customers perceived online travel agents’ service well, although, there were two main areas that companies should pay more attention to. These were supporting services and complimentary services because they play major roles in customer satisfaction.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2014
Modified: 2019-12-20
Issued: 2019-12-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH T434s 2014
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5438698.pdf 14.25 MB5 2021-02-25 10:31:44
ใช้เวลา
-0.711831 วินาที

Thiensiri Theveenugul.
Title Contributor Type
A study on customer perceived service quality of online travel agents (OTAS) : a case study of foreign users in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Thiensiri Theveenugul.
Pisut Yuwanond
Veerades Panvisavas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pisut Yuwanond
Title Creator Type and Date Create
The study of employee retention management in Thailand's hotel industry : a case study of five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Chanin Yoopetch
Tipyanee Panyawasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between job satisfaction and organizational commitment : a case study of flight attendants in Thai Airways International
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Kris Theerarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Investigation of customer behavior at wellness centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Krongkan Paiboonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Youth tourism : the identification of demographic characteristics and travel behaviors of international young travelers upon visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Suvisa T. Chiengthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of impacts of local tourism development : a case study of Suan Phueng, Ratchaburi, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Pisut Yuwanond
Navarat Anansitthichok
วิทยานิพนธ์/Thesis
An assessment of water-based community tourism development : a case study of Taling Chan floating market
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Pisut Yuwanond
Sawanya Phromkaewtor
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of key factors influencing customer loyalty in boutique hotels
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Chomphunuth Rintharamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Sabaijom Chitpanorak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploratory study on maintaining consistency of brand standards in the expansion of international hotel chains in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Pisut Yuwanond
Krid Kusumawalee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of wine consumption behavior in fine dining restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Ampika Pramoj Na Ayudhaya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Monnapat Bussaparoek.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on customer perceived service quality of online travel agents (OTAS) : a case study of foreign users in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Veerades Panvisavas
Thiensiri Theveenugul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Veerades Panvisavas
Title Creator Type and Date Create
Maikaew Damnoen resort wellness and cultural renovation program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Sarinya Sungkatavat
Warada Jaewjira
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on decision-making styles and souvenir shopping attitudes of international tourists in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Chanin Yoopetch
Atjima Sirirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Volunteer tourism development : a case study of Isara charity foundation in Nong Khai
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Veerades Panvisavas
Pasuta Phongam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploratory study on maintaining consistency of brand standards in the expansion of international hotel chains in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Pisut Yuwanond
Krid Kusumawalee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on customer perceived service quality of online travel agents (OTAS) : a case study of foreign users in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Veerades Panvisavas
Thiensiri Theveenugul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kitchen staff's perception towards food safety practices in luxury hotels : a case study of Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarinya Sungkatavat;Veerades Panvisavas
Tulyawat Daophises
วิทยานิพนธ์/Thesis
Bangkokians' perception and interest towards plant-based meat dish in food and beverage service
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarinya Sungkatavat;Veerades Panvisavas
Malika Maska
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception of non-medical support services for Burmese patients in international private hospitals in Bangkok|
มหาวิทยาลัยมหิดล
Gozzoli, Roberto Bruno;Veerades Panvisavas
Khine, Zar Chi Wint, 1994-
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Sea Breeze Jomtien Resort\'s renovation plan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Sarinya Sungkatavat
Kunapat Udomrattanakulchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A business plan for Teak Specialty Coffee Shop
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarinya Sungkatavat;Veerades Panvisavas
Pimonluk Kewlchum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saveone hotel business plan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Sarinya Sungkatavat
Ateeta Sarathiwatprapai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of China-US trade war on travel industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Sarinya Sungkatavat
Yin, Jiahui, 1995-
วิทยานิพนธ์/Thesis
An insight perspective of millennial eco-travelers in Bangkok for green hotel selections
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kaewta Muangasame ;Veerades Panvisavas
Srowcha Aida Stanford
วิทยานิพนธ์/Thesis
The local identity change of rural-urban transformational tourism development in Chiangmai heritage city : local residents\' perspective
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kaewta Muangasame;Veerades Panvisavas
Thanapa Wanitchakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan of Thiti Patana Project
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Kaewta Muangasame
Thitinan Thitiphatthanasombat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hoang Vu Garden Thai restaurant business plan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Kaewta Muangasame
Dao, Anh Hoang, 1966-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 608
รวม 608 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,748 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 36,786 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48