แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีของลูกค้าในอุตสาหกรรมสายการบิน

LCSH: Airlines -- Thailand -- Management.
LCSH: Customer satisfaction
LCSH: Customer loyalty -- Thailand.
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์หลักเพื่อตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านการทำให้บรรลุผลสำเร็จในการให้บริการ ปัจจัยด้านภูมิทัศน์การบริการ ปัจจัยด้านคุณค่าจากการรับรู้ของผู้บริโภค ปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า และปัจจัยด้านความจงรักภักดีของลูกค้า ของผู้ใช้บริการสายการบิน และเพื่อค้นหาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางประชากรและปัจจัยอื่น ๆ ได้แก่ ปัจจัยด้านการทำให้บรรลุผลสำเร็จในการให้บริการ ปัจจัยด้านภูมิทัศน์การบริการ ปัจจัยด้านคุณค่าจากการรับรู้ของผู้บริโภค ปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า และปัจจัยด้านความจงรักภักดีของลูกค้า ของผู้ใช้บริการสายการบิน โดยใช้การเก็บข้อมูลแบบปฐมภูมิ ซึ่งได้จากการแจก แบบสอบถามชนิดที่ผู้ตอบกรอกแบบสอบถามเองให้กับชาวต่างชาติที่ใช้บริการสายการบินระหว่างประเทศที่ให้บริการเต็มรูปแบบในสนามบินสุวรรณภูมิจำนวน 406 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบมีระบบ และใช้การทดสอบที, การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว, และการวิเคราะห์สหสัมพันธ์ ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลจากการศึกษานี้แสดงให้เห็นว่าความแตกต่างของปัจจัยทางประชากรบางปัจจัย จะก่อให้เกิดความแตกต่างให้แก่ปัจจัยอื่น ๆ อันได้แก่ ปัจจัยด้านการทำให้บรรลุผลสำเร็จในการให้บริการ ปัจจัยด้านภูมิทัศน์การบริการ ปัจจัยด้านคุณค่าจากการรับรู้ของผู้บริโภค ปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า และปัจจัยด้านความจงรักภักดีของลูกค้า นอกจากนี้ การศึกษานี้ ยังพบความสัมพันธ์เชิงบวกระหว่างปัจจัยด้านการทำให้บรรลุผลสำเร็จในการให้บริการ ปัจจัยด้านภูมิทัศน์การบริการ ปัจจัยด้านคุณค่าจากการรับรู้ของผู้บริโภค ปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า และ ปัจจัยด้านความจงรักภักดีของลูกค้า
Abstract: The main objectives of this study are to examine the relationships among service performance, servicescape, perceived value, customer satisfaction and customer loyalty of foreign passengers travel with a full service airlines, and to explore the relationships between demographic factors and selected factors including, service performance, servicescape, perceived value, customer satisfaction, and customer loyalty of foreign passengers travel by full service airlines. The primary data was collected by distributing a self-administered questionnaire based on the systematic sampling technique to 406 foreign passengers travelling by full service airlines at the Suvarnabhumi International Airport. The data was analyzed by t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), and correlation analysis. The findings in this study identified differences in some airline passengers’ demographic factors which lead to the differences in service performance, servicescape, perceived value, customer satisfaction, and customer loyalty. In addition, the strongly positive relationships among service performance, servicescape, perceived value, customer satisfaction and customer loyalty are also revealed in this study.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2014
Modified: 2019-12-19
Issued: 2019-12-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH K16i 2014
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5238808.pdf 32.83 MB6 2022-03-12 19:18:57
ใช้เวลา
0.27141 วินาที

Kantatouj Amaranonta.
Title Contributor Type
The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kantatouj Amaranonta.
Chanin Yoopetch
Ornlatcha Sivarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chanin Yoopetch
Title Creator Type and Date Create
The Study of human capital of Thanachart Bank and Citibank head office
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Chanin Yoopetch
Thanida Sutthiwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of employee retention management in Thailand's hotel industry : a case study of five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Chanin Yoopetch
Tipyanee Panyawasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on decision-making styles and souvenir shopping attitudes of international tourists in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Chanin Yoopetch
Atjima Sirirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between job satisfaction and organizational commitment : a case study of flight attendants in Thai Airways International
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Kris Theerarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Investigation of customer behavior at wellness centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Krongkan Paiboonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Youth tourism : the identification of demographic characteristics and travel behaviors of international young travelers upon visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Suvisa T. Chiengthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factors influencing employee turnover of Thai restaurants in Miami, Florida
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Sompong Amnuay-ngerntra
Tanawan Ruengvisesh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivation for pilgrimage travel : a case study of Catholic Shrines in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sompong Amnuay-ngerntra;Chanin Yoopetch
Withaya Sirithanomwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of key factors influencing customer loyalty in boutique hotels
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Chomphunuth Rintharamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Sabaijom Chitpanorak
วิทยานิพนธ์/Thesis
On-site interpretations and visitors' understanding of museum discourses the National Museum Bangkok and Rattanakosin Exhibition Hall
มหาวิทยาลัยมหิดล
Ka, Ta Nixon Chen;Chanin Yoopetch
Kanop Patcharachon.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of wine consumption behavior in fine dining restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Ampika Pramoj Na Ayudhaya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Monnapat Bussaparoek.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Ornlatcha Sivarak
Kantatouj Amaranonta.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Green practice level of exhibition venues from exhibitors' perspectives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Chen Ka Tat Nixon
Nantaporn Mingkwan.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ornlatcha Sivarak
Title Creator Type and Date Create
Globalization technology and income inequality : new evidence
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pandej Chintrakarn;Ornlatcha Sivarak
Chatchai Chordokrak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Portfolio performance incorporating three factors model : the resample portfolio approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarayut Nathaphan;Ornlatcha Sivarak
Kanis Charntaweekhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An assessment of systematic risk : evidence from emerging markets
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarayut Nathaphan;Ornlatcha Sivarak
Kunlatida Suwannarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tactical asset allocation with return generating model : the alpha strategy
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarayut Nathaphan;Ornlatcha Sivarak
Sounay Phothisane
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumers' perceived healthiness and willingness to use functional drinks in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Ornlatcha Sivarak
Thitarat Worawitphinyo.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Ornlatcha Sivarak
Kantatouj Amaranonta.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 34
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,413
รวม 5,447 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 374,759 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 273 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 185 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 375,269 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134