แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
การใช้การเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานในรายวิชาการสอนภาษาอังกฤษ เชิงบูรณาการสำหรับครูภาษาอังกฤษ

ThaSH: English language -- Study and teaching
Classification :.DDC: 370.711
ThaSH: Teachers -- Training of
Chiang Mai University Library
Address: Chiang Mai
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Role: Member
Role: Member
Created: 2562
Modified: 2019-12-16
Issued: 2019-12-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 370.711 P294U 2017
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ci80717pjrin_full.pdf 1.75 MB3 2023-01-24 16:10:38
ใช้เวลา
0.045392 วินาที

Patcharobon Jariyathitinant
Title Contributor Type
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Patcharobon Jariyathitinant
Nanthiya Saengsin
Nitida Adipattaranan
Duanghathai Katwibun
Sunee Nguenyuang
Somkiart Intasingh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nanthiya Saengsin
Title Creator Type and Date Create
Input versus output practice in the acquisition of English grammar of Thai learners
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkam Phuvipadawat;Nanthiya Saengsin;Somsak Phuvipadawat
Nikom Tolongtong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary learnings strategies in English reading in a natural setting of students, Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;wirat Waiyakul
Aaron Koh Thong Chiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting English oral presentation skills of undergraduate students through autonomous learning approach
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nanthiya Saengsin;Pailin Kanjanapanupan
Assanee Nantachaipan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory development of english additional subject for fourth grade level learners in the secondary schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nanthiya Saengsin;Pailin Karnjanpanupan
Payomsri Warunwanarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of task-based language teaching and metacognitive strategies to promote Engliwriting ability and learner autonomy among Mathayom Suksa 4 Studentssh
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Passakorn Chatreepinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Tanasuwan;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Jing Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nitida Adipattaranan
Title Creator Type and Date Create
Use of metacognitive strategies to promote English writing ability of second year students, Payap University, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wanida Penkingcam;Nitida Adipattaranan;Kittiporn Punyapinyophol
Nattawat Utthangkorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary learnings strategies in English reading in a natural setting of students, Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;wirat Waiyakul
Aaron Koh Thong Chiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of critical literacy to enhance English speaking ability and critical consciousens of Janpanese students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadawat;Wirat Waiyakul
Rasami Chaikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an activity management model to promote reading habits of second grade level students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadavat;Kittiporn Punyapinyophol;Narawan Poonpipat;Wirat Wiyakul
Sasithorn Intoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Genre-based courseware for development of English writing ability and learner autonomy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Anchalee Wongla
Krisdabhan Fukham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Science teaching for successful intelligence to develop learning of Mathayom Suksa 1 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nitida Adipattaranan;Pongsak Pankaew;Vilaiporn Luksameevanish
Weerasak Chomphucome
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of school-based character education curriculum with emphasis on integration into content area instruction for the Prince Royal's Collecge
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Kittiporn Punyapinyophol;Choocheep Puthaprasert;Anchalee Tananone;Chalong Tubsree
Sirilak Fuangkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory development of english additional subject for fourth grade level learners in the secondary schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nanthiya Saengsin;Pailin Karnjanpanupan
Payomsri Warunwanarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of three types of background knowledge activation on students' reading comprehension
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan
Busarakam Raksakomana
วิทยานิพนธ์/Thesis
English remedial framework based on constructionism to enhance english writing ability among software engineering students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pearl Wattanakul;Nitida Adipattaranan;Arnan Sipitakiat;Nopasit Chakpitak;Komsak Meksamoot
Teeraporn Saeheaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of task-based language teaching and metacognitive strategies to promote Engliwriting ability and learner autonomy among Mathayom Suksa 4 Studentssh
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Passakorn Chatreepinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Tanasuwan;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Jing Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Innovation in teaching and learning using personal learning network via social networking tools with gamification to enhance the self directed learning of student interns in professional experience
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anuchai Theeraroungchaisri;Thanomporm Laohajaratsang;Nitida Adipattaranan;Tipparat Noparit;Sunee Nguenyuang
Janejira Arsarkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum enhancement of English Language skills using Taba’s Model and content-based instruction for graduate students of Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Nitida Adipattaranan;Sunee Nguenyuang
Siam Chutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
Duanghathai Katwibun
Title Creator Type and Date Create
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a cognitive behavior therapy-based psychoeducation program on mental health among LGBTQ+ Youths
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthaka Supreeyaporn;Nongluck Kienngam;Duanghathai Katwibun
Thanawat Suwan Manee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sunee Nguenyuang
Title Creator Type and Date Create
Model for development of mathematics teachers’ teaching competency at the lower secondary education level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Gullaya Dhompongsa;Somsak Phuvipadawat;Anurak Panyanwat;Ruetinan Samuttai;Sunee Nguenyuang
Phichsinee Chomphucome
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum evaluation model for educational programs in graduate school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Sunee Nguenyuang
Sudawadee Limpaibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data and technology information system development for monitoring, supervision, and evaluation in basic educational level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Nampueng Intanate;Sunee Nguenyuang
Nirun Tungteerabunditkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation model of professional nurse competency appropriate for becoming an ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk
Sriprapai Inchaithep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personnel preparing strategies for internal educational quality assurance of Maejo University: mixed methods research
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat;Kaitsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Utherr Panyo
Neunghatai Chaiarporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Physical education teachers’ teaching provision competency development model for primary student’s health promotion
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Manus Yodcome;Nampueng Intanate;Sunee Nguenyuang
Pimthong Sungsutthipong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an internal educational quality assurance model for bilingual schools in early childhood education level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Suntonrapot Damrongpanit
Yaowatiwa Nammakhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research promotion process for local development of Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Natad Assapaporn; Suchart Leetagool
Thidarat Sukprapaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing instructional competencies of teachers in multi-ethnic classrooms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Banyat Yongtuan;Kiatsuda Srisuk;Natad Assapaporn;Sunee Nguenyuang;Skol Kaewsiri
Parichart Suwanma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing mentor teachers' competencies to enhance mathematics learning provision in the 21st century
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk;Tipparat Noparit;Nampueng Intanate
Komkai Paitoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participative management strategies to promote internal quality assurance aystem and mechanism for Faculty of Education of Northern Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatphum Sichomphoo; Sunee Nguenyuang;Kiatsuds Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Surachet Boonyarug
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empowerment-based supervision model for learning management capacity development of mathematics teachers, schools under Office of primary education service area in upper Northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Sunee Nguenyuang;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Detch Sarachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Training model for enabling registered nurses to use Yoga in developing children with neurodevelopmental disorders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Soisuda Vittayakorn;Sunee Nguenyuang
Saowalak Langgapin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Innovation in teaching and learning using personal learning network via social networking tools with gamification to enhance the self directed learning of student interns in professional experience
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anuchai Theeraroungchaisri;Thanomporm Laohajaratsang;Nitida Adipattaranan;Tipparat Noparit;Sunee Nguenyuang
Janejira Arsarkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an enrichment curriculum enhancing speaking competency by integrating modeling and experiential learning for student teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Natad Assapaporn;Sunee Nguenyuang;Somkiat Intasingh
Kaneya Oonnang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sakda Swathanan;Sunee Nguenyuang
Kanlayaneee Phucharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model by integrating phenomenon-based learning and logical framework to promote systematic thinking skill and innovative teacherness for pre-service teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Natad Assapporn;Sunee Nguenyuang;Pimpathu Sutanan
Nawaporn Chalarux
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a curriculum for enhancing teacherness by integrating the philosophy of sufficiency economy and self-fulfillment theory for undergraduate early childhood education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate;Pimpathu Sutanan
Aimon Punthasueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum enhancement of English Language skills using Taba’s Model and content-based instruction for graduate students of Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Nitida Adipattaranan;Sunee Nguenyuang
Siam Chutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of thinking teaching competency development based on school as a learning community for private school teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nongluck Kienngam;Somkiat Intasingh;Sunee Nguenyuang
Raviwan Thongsrikaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a teaching profession curriculum of elementary education based on outcome-based education and education 4.0
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate
Thitima Yanawongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Somkiart Intasingh
Title Creator Type and Date Create
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sakda Swathanan;Sunee Nguenyuang
Kanlayaneee Phucharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of local curriculum using community participation-based learning to enhance creative thinking and respective mind for elementary students, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nongluck kienngam;Somkiart Intasingh;Chetthapoom Wannapaisan
Chonthicha Tipduangta
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model for promoting students to be young innovators
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kedthip Sirichaisin;Sakda Swathanan;Uraiwan Hanwong;Nampueng Intanate;Somkiart Intasingh
Kuttiya Piyarungsi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model by integrating phenomenon-based learning and logical framework to promote systematic thinking skill and innovative teacherness for pre-service teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Natad Assapporn;Sunee Nguenyuang;Pimpathu Sutanan
Nawaporn Chalarux
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a curriculum for enhancing teacherness by integrating the philosophy of sufficiency economy and self-fulfillment theory for undergraduate early childhood education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate;Pimpathu Sutanan
Aimon Punthasueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum enhancement of English Language skills using Taba’s Model and content-based instruction for graduate students of Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Nitida Adipattaranan;Sunee Nguenyuang
Siam Chutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model using active learning strategies to enhance analytical thinking skill and English learning motivation of upper secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan;Somkiart Intasingh;Nampueng Intanate
Weenaprapa Cherngchow
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a teaching profession curriculum of elementary education based on outcome-based education and education 4.0
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate
Thitima Yanawongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 25
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,106
รวม 3,131 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 69,023 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 83 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 35 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 69,160 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48