แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
ความสัมพันธ์ของรูปแบบการจัดการความขัดแย้งต่อความพึงพอใจในงานของพนักงานและผลของงานในโรงแรมระดับห้าดาวในกรุงเทพมหานคร

LCSH: Conflict management.
LCSH: Hospitality industry -- Management.
LCSH: Hotels -- Employees -- Job satisfaction.
Abstract: งานวิจัยชิ้นนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาบทบาททั้งสองประเภทของความขัดแย้ง ประกอบด้วยความขัดแย้งที่ส่งผลเชิงลบและความขัดแย้งที่ส่งผลเชิงบวกที่ส่งผลกระทบต่อความพึง พอใจในงานและมุ่งมั่นที่จะศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการจัดการความขัดแย้งและความพึงพอใจ ในงานเช่นเดียวกับความสัมพันธ์ของความพึงพอใจในงานและผลของงานของพนักงานในโรงแรม ระดับห้าดาวในกรุงเทพมหานครฯ การเก็บข้อมูลแบบสอบถาม 400แบบสอบถามในโรงแรมระดับ ห้าดาวในกรุงเทพฯโดยการใช้การนำแบบสอบถามไปให้ผู้ตอบด้วยตนเอง ผลการวิจัยชี้ให้เห็นว่ามี ความสัมพันธ์ระหว่างความพึงพอใจในงานและผลของงาน นอกจากนี้ความขัดแย้งเชิงลบยังมีความ เกี่ยวข้องกับความพึงพอใจในงานลดลง ในขณะเดียวกันผลที่ได้แตกต่างกับความขัดแย้งที่ส่งผลเชิง บวกที่ส่งเสริมความพึงพอใจในงาน นอกจากนี้จากการศึกษายังพบว่ามีความสัมพันธ์เชิงบวก ระหว่างรูปแบบการร่วมมือร่วมใจ แบบยินยอม แบบหลีกเลี่ยง แบบประนีประนอมและความพึง พอใจในงาน อย่างไรก็ตามรูปแบบการแข่งขันแสดงความสัมพันธ์เชิงลบกับความพึงพอใจในงาน
Abstract: This thesis aims to study the role of two types of conflict, dysfunctional conflict and functional conflict, in relation to job satisfaction. It also aims to investigate the relationship between conflict management and job satisfaction as well as the relationship between job satisfaction of hotel’s employees in five-star hotels in Bangkok and job performance.This study used self-administration data collection from a sample of 400 employees of five-star hotels in Bangkok. The results indicated that there was a relationship between job satisfaction and job performance. In addition, dysfunctional conflict was related negatively to job satisfaction; meanwhile, functional conflict was related positively to job satisfaction. Moreover, there was a positive relationship between integrating, obliging, avoiding and compromising style and job satisfaction; however; dominating style had a negative relationship with job satisfaction.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2013
Modified: 2019-11-15
Issued: 2019-11-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH M748r 2013
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5338912.pdf 23.32 MB11 2021-08-27 13:58:35
ใช้เวลา
0.265698 วินาที

Monnapat Bussaparoek.
Title Contributor Type
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Monnapat Bussaparoek.
Chanin Yoopetch
Pisut Yuwanond
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chanin Yoopetch
Title Creator Type and Date Create
The Study of human capital of Thanachart Bank and Citibank head office
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Chanin Yoopetch
Thanida Sutthiwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of employee retention management in Thailand's hotel industry : a case study of five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Chanin Yoopetch
Tipyanee Panyawasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on decision-making styles and souvenir shopping attitudes of international tourists in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Chanin Yoopetch
Atjima Sirirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between job satisfaction and organizational commitment : a case study of flight attendants in Thai Airways International
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Kris Theerarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Investigation of customer behavior at wellness centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Krongkan Paiboonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Youth tourism : the identification of demographic characteristics and travel behaviors of international young travelers upon visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Suvisa T. Chiengthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factors influencing employee turnover of Thai restaurants in Miami, Florida
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Sompong Amnuay-ngerntra
Tanawan Ruengvisesh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivation for pilgrimage travel : a case study of Catholic Shrines in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sompong Amnuay-ngerntra;Chanin Yoopetch
Withaya Sirithanomwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of key factors influencing customer loyalty in boutique hotels
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Chomphunuth Rintharamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Sabaijom Chitpanorak
วิทยานิพนธ์/Thesis
On-site interpretations and visitors' understanding of museum discourses the National Museum Bangkok and Rattanakosin Exhibition Hall
มหาวิทยาลัยมหิดล
Ka, Ta Nixon Chen;Chanin Yoopetch
Kanop Patcharachon.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of wine consumption behavior in fine dining restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Ampika Pramoj Na Ayudhaya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Monnapat Bussaparoek.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Ornlatcha Sivarak
Kantatouj Amaranonta.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Green practice level of exhibition venues from exhibitors' perspectives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Chen Ka Tat Nixon
Nantaporn Mingkwan.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pisut Yuwanond
Title Creator Type and Date Create
The study of employee retention management in Thailand's hotel industry : a case study of five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Chanin Yoopetch
Tipyanee Panyawasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between job satisfaction and organizational commitment : a case study of flight attendants in Thai Airways International
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Kris Theerarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Investigation of customer behavior at wellness centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Krongkan Paiboonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Youth tourism : the identification of demographic characteristics and travel behaviors of international young travelers upon visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Suvisa T. Chiengthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of impacts of local tourism development : a case study of Suan Phueng, Ratchaburi, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Pisut Yuwanond
Navarat Anansitthichok
วิทยานิพนธ์/Thesis
An assessment of water-based community tourism development : a case study of Taling Chan floating market
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Pisut Yuwanond
Sawanya Phromkaewtor
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of key factors influencing customer loyalty in boutique hotels
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Chomphunuth Rintharamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Sabaijom Chitpanorak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploratory study on maintaining consistency of brand standards in the expansion of international hotel chains in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Pisut Yuwanond
Krid Kusumawalee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of wine consumption behavior in fine dining restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Ampika Pramoj Na Ayudhaya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Monnapat Bussaparoek.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on customer perceived service quality of online travel agents (OTAS) : a case study of foreign users in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Veerades Panvisavas
Thiensiri Theveenugul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 35
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,470
รวม 5,505 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 374,999 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 275 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 186 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 375,512 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134