แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A Study of the Influence of Service Quality on Passenger Satisfaction: The Context of Suvarnabhumi International Airport

Organization : Asia-Pacific International University
Email : aafinance@apiu.edu

Organization : Asia-Pacific International University
keyword: Customer satisfaction
; Assurance
; Responsiveness
Abstract: Airports are places where people have the potential to experience either satisfaction or frustration. One of the key challenges for them is how to provide service quality and to ensure passenger satisfaction. This research was done to gain a better understanding of the influence of service quality on customer satisfaction at Suvarnabhumi International Airport, Bangkok. The SERVQUAL approach via convenient sampling (n=443) was used. This approach considered tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy. The study had five specific objectives (a) To analyze the demographic factor. (b) To determine how the service quality dimensions impact passengers’ satisfaction. (c) To determine the level of passengers’ satisfaction on the service quality dimension. (d) To seek a correlation between the service quality dimension and the level of satisfaction. (e) To relate service quality to five demographic factors. Results indicated that three dimensions were highly significant, namely tangibles (ß = .197, p< 0.01), assurance (ß = .165, p<0.01), and empathy (ß = .358, p< 0.01). However, in relation to the five democratic factors: gender, age, nationality, number of times travelled and purpose, only the purpose factor was found significant (p value < .05). Based on ratings, 57.79 percentage passengers, rated Suvarnabhumi airport good. The study implies more attention has to be given to on the dimensions of reliability and responsiveness.
Library and Information Resource Center
Address: SARABURI
Email: dirlibr@apiu.edu
Created: 2562
Modified: 2019-08-05
Issued: 2019-08-05
Article/Proceeding
application/pdf
In 5th Internatioinal Scoholars' conference proceedings and full papers.
eng
©copyrights Asia-Pacific International University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sulankey & Muysia.Service.quality.passenger.satisfaction.pdf 860.53 KB49 2025-01-04 10:52:36
ใช้เวลา
0.028654 วินาที

Bejoy SULANKEY
Title Contributor Type
A Study of the Influence of Service Quality on Passenger Satisfaction: The Context of Suvarnabhumi International Airport
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Bejoy SULANKEY ;Paluku Kazimoto Muyisa

Article/Proceeding
Paluku Kazimoto Muyisa
Title Contributor Type
A Study of the Influence of Service Quality on Passenger Satisfaction: The Context of Suvarnabhumi International Airport
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Bejoy SULANKEY ;Paluku Kazimoto Muyisa

Article/Proceeding
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 48
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,437
รวม 5,485 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 272,282 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 273,145 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101