แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An experimental study of the use of the reciprocal teaching technique in teaching English reading comprehension
การศึกษาทดลองการใช้เทคนิคการสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาทกันระหว่างครูกับผู้เรียนในการสอนความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษ

LCSH: English language -- Study and teaching
Abstract: The purpose of this research was to investigate and compare two teaching techniques, the translation technique and the reciprocal teaching technique, to investigate their effectiveness in improving English reading comprehension and English reading achievement of first-year Nursing students at the Faculty of Nursing, Mahidol University. The subjects of this study were 60 first-year Nursing students in the 1997 academic year at the Faculty of Nursing, Mahidol University. The subjects were divided into 2 groups; the control and the experimental groups. Each group had 30 students. The control group was taught by the translation technique while the experimental group was taught by the reciprocal teaching technique. The research instruments employed in this study were an English achievement test and two different questionnaires, one for each group. The English achievement test was created by the researcher to evaluate English reading achievement in both groups of subjects. The scores obtained from the pre-test and the post-test of the control and the experimental groups were analyzed to find out the effectiveness of the two teaching techniques. The rating-scale questionnaires were also given to students in order to investigate their attitudes toward the teaching technique they received and their suggestions. The findings from the study indicate that: 1. There was a significant improvement between scores gained from the reading pre-test and the reading post-test for students in the control group taught by the use of the translation technique. 2. The mean scores on the post-test of students in the experimental group taught by the reciprocal teaching technique were significantly higher than the scores on the pre-test. 3. The post-test scores obtained by students in the experimental group taught by the reciprocal teaching technique were significantly higher than the post-test scores obtained by students in the control group taught by the translation technique. 4. The mean scores of both high-reading ability students and low-reading ability students in the experimental group were significantly higher than the mean scores on the pre-test of high and low-reading ability students in the control group. 5. The rating-scale questionnaires revealed that students in the experimental group showed more positive attitudes toward the reciprocal teaching technique than those in the control group showed toward the translation technique.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบประสิทธิภาพของเทคนิค การแลกเปลี่ยนบทบาทกันระหว่างครูกับผู้เรียน กับการสอนแบบแปล ในการสอนความเข้าใจ ในการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษาพยาบาลชั้นปีที่ 1 คณะพยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล ที่มีผลต่อความเข้าใจเนื้อเรื่องภาษาอังกฤษและต่อสัมฤทธิผล ในการอ่านภาษาอังกฤษของ ผู้เรียน ตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ นักศึกษาพยาบาล ชั้นปีที่ 1 คณะ พยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล ปีการศึกษา 2540 จำนวน 60 คน ประชากรออกเป็น 2 กลุ่ม กลุ่มละ 30 คน คือ กลุ่มควบคุมที่ได้รับการสอนแบบแปล กับกลุ่มทดลองที่ได้รับการ สอนด้วยเทคนิคการแลกเปลี่ยนบทบาทกันระหว่างครูกับผู้เรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ข้อสอบวัดผลสัมฤทธิทางการอ่านภาษาอังกฤษ และแบบสอบถามเพื่อวัดทัศนคติของ ประชากรทั้งในกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุมที่มีต่อการสอนในเทคนิควิธีที่ประชากรในแต่ละ กลุ่มได้รับ ผลการวิจัยระบุว่า 1. นักศึกษาในกลุ่มควบคุมที่เรียนด้วยการสอนแบบแปลสามารถทำคะแนนในข้อสอบ วัดผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านเพิ่มขึ้นได้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ จากการเปรียบเทียบคะแนนที่ ได้รับก่อนการทดลองกับคะแนนภายหลังการทดลอง 2. นักศึกษาในกลุ่มทดลอง ที่ได้รับเทคนิคการสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาทกันระหว่าง ครูกับผู้เรียน สามารถทำคะแนนในข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านเพิ่มขึ้นอย่างมีนัย สำคัญทางสถิติ จากการเปรียบเทียบคะแนนที่ได้รับก่อนการทดลองกับคะแนนภายหลัง การทดลอง 3. นักศึกษาในกลุ่มทดลอง ที่ได้รับเทคนิคการสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาทกันระหว่าง ครูกับผู้เรียน ได้รับคะแนนจากข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านสูงกว่าผู้เรียนใน กลุ่มควบคุมที่เรียนด้วยการสอนแบบแปลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 4. เมื่อพิจารณาตามความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษาในกลุ่มควบคุม และกลุ่มทดลองพบว่านักศึกษาในกลุ่มทดลองที่มีความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษดี และ นักศึกษาที่มีความสามารถในการอ่านค่อนข้างต่ำ สามารถทำคะแนนในข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ ทางการอ่านภาษาอังกฤษได้มากกว่านักศึกษาในกลุ่มควบคุมที่มีความสามารถในการอ่านดี และค่อนข้างต่ำอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 5. จากแบบสอบถามความคิดเห็นของนักศึกษาทั้งสองกลุ่มที่มีต่อเทคนิคการสอนที่ แต่ละกลุ่มได้รับ ภายหลังสิ้นสุดการทดลองพบว่า นักศึกษาในกลุ่มทดลองมีทัศนคติในทาง บวกต่อเทคนิคการสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาทกันระหว่างครูและผู้เรียน มากกว่านักศึกษา ในกลุ่มควบคุมที่มีทัศนคติทางบวกต่อการสอนแบบแปล
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 1998
Modified: 2017-11-28
Issued: 2017-11-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9746616277
eng
DegreeName: Master of Science
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3936773-eng.pdf 166.31 KB2 2020-03-04 16:21:35
2 3936773-tha.pdf 202.25 KB3 2018-10-23 13:23:29
3 3936773.pdf 34.65 MB3 2020-03-04 17:14:16
ใช้เวลา
0.296235 วินาที

Sompratana Ratanakul
Title Contributor Type
An experimental study of the use of the reciprocal teaching technique in teaching English reading comprehension
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sompratana Ratanakul
Songsri Soranastaporn
Roshong, Kenneth M.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Songsri Soranastaporn
Title Creator Type and Date Create
Factors related to research productivity of english as a foreign language teachers of public universies in Northern Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Suwanan Sopatanarote
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language learning strategies used by chinese graduate students of science at Qingdao Technical University in the PRC : a quantitative and qualitative study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Li Xuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between language learning strategies and the cognitive domain of life skills among first-year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Amarawadee Tappoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language learning strategies of graduate science students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Naruemol Kaotsombut
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between compensation strategies and english proficiency of medical students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Jarimjit Sroysamut
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of language learning strategies of visually impaired students at the Thailand association of the blind
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Hathaikan Iamla-Ong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of language learning strategies used by first year students at Mahidol University : the impact of field of study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Songphon Satta-Udom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between language learning strategies and affective domain among first-year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Aree Suwannaprut
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of language learning strategies employed by mattayom three students : the impact of language and content
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Plinchakorn Srinusen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Genre analysis of scientific abstracts : a comparative study of Science and Nature Journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Jiraporn Oneplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between language learning strategies and the psychomotor domain of life skills among first-year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Jaruwan Maharachpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of implementing classroom tasks : a comparative case study of the effect of informing or not informing mathayom suksa one learners of the objectives of the task
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Benjawan Praphantateva
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between EFL high school learners' scores on teacher-made tests and the Ordinary National-Educational Testing (O-Net)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Bunnisa Pukmai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the needs problems and wants of students studying in the bilingual program at Winit Secondary School
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Rungrawee Samawathdana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the organization of Ph.D. thesis abstracts of science students at the Faculty of Science Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Saichon Prabripoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of the needs problems and wants of students studying in the world class standard school program at Buengkan secondary school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Udom Nilsalai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation on writing strategies employed by high and low English proficiency students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan
Chumpittra Thura
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of vocabulary learning strategies employed by high and low English proficiency university students based on selected vocabulary from a business corpus
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Thanayus Thanathiti
Kusuma Pitukwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of games in English language teaching and learning in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan
Pannaporn Lerdsurawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into motivation and language learning strategies to improve critical reading employed by hith and low English ability students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Thanayus Thanathiti
Ratima Tianchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis on academic English writing of masters students at Thonburi University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Usama Sangserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus analysis of psychology texts as a basis for the development of teaching materials in English for academic purposes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Songsri Soranastaporn
Chaiwat Kaewphanngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of business Korean as a specific language course for Thai students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Kunlaya Sai-Ngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of needs, problems, and wants of using english of engineering students of Quaid-E-Awam University of Engineering, Science and Technology, Pakistan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Channa, Mansoor Ahmed
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between autonomous learners and language learning strategies employed by students in the graduate diploma program in the teaching profession
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Niramon Rattanasongkhroh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between the use of language learning strategies, the levels of language anxiety and english ability of MBA students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan
Papangkorn Kittawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of secondary students' needs, wants, and problems toward Japanese language course of Nawamintharachinuthid Horwang Nonthaburi school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Parichart Thongruangsuksai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of the use and problems of the Internet for English language teaching in Thai public universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Sukumal Chongthammakun;Sirilak Suwanwongse;Progosh David
Sabaiporn Charupan
วิทยานิพนธ์/Thesis
An experimental study of the use of the reciprocal teaching technique in teaching English reading comprehension
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Roshong, Kenneth M.
Sompratana Ratanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of classroom activites, motivation, and English language learning strategies of secondary school students in Kalasin primary educational service area office 2
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Yuwadee Tirataradol;Natthapong Chanyoo
Muslin Nasatorn.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between Chinese English teachers' classroom instructional practices and students' self-efficacy in their English study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Dong, Weijian.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language anxiety, self-esteem, and academic ability among Thai EFL teacher trainees at Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Siraprapa Kotmungkun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of classroom activities and language anxiety between high and low academic performance teacher students at Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Sirinan Nuypukiaw.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language learning strategies used and self-efficacy beliefs held by high- and low-achieving English major students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Wilawan Thipsoda
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of problems, needs, and wants of a practicum course provided for EFL student teachers at Nakhonsawan Rajabhat University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Neranchala Jarujit.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of textbooks and classroom activities as perceived by teachers and students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Karansupamas Engchuan;Yuwadee Tirataradol
Siriporn Khienwong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English skills for medical students with a view to AEC mobility : a case study of a University in Northeastern Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn
Issariyapond Woragittanont.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English skills for professional nurse : the context of ASEAN economic community
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn
Oraphan Ritman.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study on frequency, collocations, and purposive function on laboratory animal review articles using words from the Outside Word List (OWL)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Virata Panjanon.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of local errors in scientific abstracts of predatory and professional journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Hathaichanok Anghirun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of moves in scientific abstracts of standard and predatory journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn
Chatchanan Yathip.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study on frequency and purpose sentences in laboratory animal review articles using words from word lists
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Sirawich Tampanich.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of moves in abstracts of laboratory animal review articles and cell biology research articles
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Chaniporn Bhoomanee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of thematic progression patterns in reading comprehension of the IELTS
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranastaporn
Warangkana Vanta
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationships of learner\'s factors and intelligibility and comprehensibility levels of Thai EFL students towards varieties of English
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranastaporn
Sunaisah Doloh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Roshong, Kenneth M.
Title Creator Type and Date Create
An investigation into the English vocabulary proficiency in a natural science context of first year arts and science oriented university students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Boosakorn Vijchulata;Niramol Pachinburavan;Roshong, Kenneth M.
Panitda Reanjaroensuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An experimental study of the use of the reciprocal teaching technique in teaching English reading comprehension
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Roshong, Kenneth M.
Sompratana Ratanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 63
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,851
รวม 2,914 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 105,463 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 251 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 178 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 105,940 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48