แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
การศึกษาประโยชน์และความสนุกสนานของกิจกรรมภาษาอังกฤษที่เน้นการสื่อสารตามการรับรู้ ของนักเรียนโรงเรียนสาธิตระดับมัธยมศึกษาตอนต้น

ThaSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
ThaSH: English language -- Study and teaching -- Activity programs
Abstract: The objectives of this study were (1) to study the extent to which lower secondary demonstration school students had experienced communicative and non-communicative activities, (2) to study lower secondary demonstration school students’ opinions towards the usefulness and the enjoyableness of communicative and non-communicative activities, (3) to find relationships between perceived usefulness and perceived enjoyableness of communicative and non-communicative activities, and (4) to compare opinions towards the usefulness and the enjoyableness of communicative and non-communicative activities of low, medium, and high English proficiency students. The participants consisted of 400 lower secondary school students from five demonstration schools in Bangkok. The study was divided into two phases: the survey phase and the experiment phase. In the survey phase, the research instruments were a questionnaire and an interview form. In the experiment phase, four lesson plans were conducted to study the students’ opinions about six communicative activities. Another questionnaire was administered in this phase. To analyze the questionnaire data, the researcher employed percentages, mean, standard deviation, Pearson correlation coefficients and One-Way ANOVA using SPSS Version 11.0 for Windows. The interview data were analyzed using content analysis. The findings in this study revealed the followings: (1) the participants had experienced both communicative and non-communicative activities in their English classes; (2) the participants perceived that both communicative and non-communicative activities were useful but they thought communicative activities were more enjoyable; (3) there were positive relationships between perceived usefulness and perceived enjoyableness of communicative activities and non-communicative activities at the 0.05 level of significance; (4) there were not any significant differences in opinions towards the enjoyableness of communicative activities of low, medium, and high English proficiency students but there were significant differences in their opinions towards the enjoyableness of non-communicative activities and towards the usefulness of communicative and non-communicative activities at the 0.05 level of significance.
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาประสบการณ์ในการทำกิจกรรมภาษาอังกฤษที่เน้นการสื่อสารและไม่เน้นการสื่อสาร ของนักเรียนโรงเรียนสาธิตระดับมัธยมศึกษาตอนต้น (2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนโรงเรียนสาธิตระดับมัธยมศึกษาตอนต้น เกี่ยวกับประโยชน์และความสนุกสนานของกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารและไม่เน้นการสื่อสาร (3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้เกี่ยวกับประโยชน์และความสนุกสนาน ของกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารและไม่เน้นการสื่อสาร และ (4) เปรียบเทียบความคิดเห็นของนักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษในระดับสูง ปานกลางและต่ำ เกี่ยวกับประโยชน์และความสนุกสนานของกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารและไม่เน้นการสื่อสาร กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วยนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นจำนวน 400 คน ที่ศึกษาอยู่ในโรงเรียนสาธิตจำนวน 5 โรงเรียนในกรุงเทพมหานคร การศึกษาวิจัยนี้แบ่งเป็น 2 ช่วงคือ ช่วงที่ 1 ใช้วิธีการวิจัยแบบสำรวจโดยใช้แบบสอบถามและ แบบสัมภาษณ์ ช่วงที่ 2 เป็นการวิจัยแบบทดลองโดยทดลองสอนกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารจำนวน 6 กิจกรรมใน 4 บทเรียน และใช้แบบสอบถามสำรวจความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับกิจกรรมต่างๆ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลจากแบบสอบถามประกอบด้วยร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน และความแปรปรวนแบบทางเดียวโดยใช้โปรแกรม SPSS รุ่น 11.0 สำหรับใช้กับโปรแกรม Windows ข้อมูลจากแบบสัมภาษณ์วิเคราะห์โดยใช้ การวิเคราะห์เชิงเนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า (1) นักเรียนโรงเรียนสาธิตระดับมัธยมศึกษาตอนต้นมีประสบการณ์ในการเรียนภาษาอังกฤษผ่านกิจกรรมที่ไม่เน้นการสื่อสาร มากกว่ากิจกรรมที่เน้นการสื่อสารในภาพรวมเพียงเล็กน้อย (2) นักเรียนโรงเรียนสาธิตระดับมัธยมศึกษาตอนต้นคิดว่า ทั้งกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารและกิจกรรมที่ไม่เน้นการสื่อสาร เป็นกิจกรรมที่มีประโยชน์ แต่คิดว่ากิจกรรมที่เน้นการสื่อสารสนุกกว่ากิจกรรมที่ไม่เน้นการสื่อสาร (3) การรับรู้เกี่ยวกับประโยชน์และความสนุกสนานของนักเรียนโรงเรียนสาธิตระดับมัธยมศึกษาตอนต้น เกี่ยวกับกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารและไม่เน้นการสื่อสาร มีความสัมพันธ์กันทางบวกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (4) ในด้านประโยชน์ นักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษแตกต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารและไม่เน้นการสื่อสารแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในด้านความสนุกสนาน นักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษแตกต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับกิจกรรมที่เน้นการสื่อสารไม่แตกต่างกัน แต่มีความคิดเห็นเกี่ยวกับกิจกรรมที่ไม่เน้นการสื่อสารแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2006
Modified: 2017-07-06
Issued: 2017-07-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/13654
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Pornpun_ Vi.pdf 1.56 MB18 2024-08-03 20:52:35
ใช้เวลา
0.046951 วินาที

Pornpun Vimooktalop
Title Contributor Type
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpun Vimooktalop
Jutarat Vibulphol
Brooks, David
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brooks, David
Title Creator Type and Date Create
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,475
รวม 2,502 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,276 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 78 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 67,404 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48