แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การประยุกต์ใช้การศึกษาทางไกลในการสอนวิชาภาษาอังกฤษ: กรณีศึกษาสานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครศรีธรรมราช เขต 3
The Application of Distance Learning Approach in ELT: A Case Study of Nakhon Si Thammarat Primary Educational Service Area Office 3

keyword: English language Study and teaching
Classification :.LCCS: PE1119 R237 2013
; ภาษาอังกฤษ การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา บรรยายผ่านประสบการณ์ของผู้วิจัยและสะท้อนผลการจัดการศึกษาด้วยระบบการสอนทางไกลในด้านการยกระดับผลสัมฤทธิ์ของผู้เรียนในวิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 และศึกษาความพึงพอใจของผู้เรียนและครูผู้สอนในการจัดการเรียนการสอนด้วยวิธีการสอนดังกล่าว กรณีศึกษาสานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครศรีธรรมราช เขต 3 สาหรับการศึกษาวิจัยนี้ ผู้วิจัยเก็บข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้รูปแบบผสมผสานทั้งเชิงปริมาณและคุณภาพ กลุ่มตัวอย่างของการวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วยนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ทุกคน จานวน 65 คน และครูที่สอนวิชาภาษาอังกฤษจานวน 6 คน จากโรงเรียนในเครือข่ายสถานศึกษาที่ 6 อาเภอปากพนัง จังหวัดนครศรีธรรมราช การวิจัยครั้งนี้ใช้เวลาในการเก็บข้อมูลเป็นเวลา 5 เดือนในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2556 โดยใช้เครื่องมือในการเก็บข้อมูลงานวิจัยจานวน 3 รูปแบบ ประกอบด้วย (1) แบบสารวจ ซึ่งมี 2 แบบที่แตกต่างกัน ซึ่งใช้สาหรับนักเรียนและครูผู้สอน (2) การสังเกตการจัดการเรียนการสอนในห้องเรียน (3) แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนจานวน 4 ชุดแบบทดสอบ และนาข้อมูลที่ได้ทั้งหมดมาวิเคราะห์โดยใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ เปอร์เซ็นต์ ผลการวิจัยในครั้งนี้ พบว่า การจัดการเรียนการสอนโดยใช้ระบบการสอนทางไกล มีประโยชน์และสามารถนามาใช้ในการจัดการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษได้อย่างมีประสิทธิภาพ กล่าวคือ นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาภาษาอังกฤษสูงขึ้นในทักษะการฟัง การเขียน และการอ่านจับใจความสาคัญ นอกจากนี้การศึกษาทางไกลยังมีประโยชน์ต่อครู นั่นคือ ครูมีโอกาสได้เรียนรู้และมีความรู้ภาษาอังกฤษมากขึ้น อีกทั้งครูมีความคุ้นเคยกับวิธีการสอนทางไกล ผลการวิจัยในครั้งนี้ยังพบอีกว่านักเรียนและครูมีความพึงพอใจ 4 ประเด็น กล่าวคือ ด้านเนื้อหา ด้านการจัดการเรียนการสอน ด้านสื่อการเรียนการสอน และด้านการวัดผลประเมินผลการเรียน
Abstract: This paper aims to study and reflect on the application of distance learning approach in English language teaching (ELT) on the students’ academic achievement in their English subject and further studies the students and teachers’ satisfaction of distance learning. This study used a mix-methods design combining with both quantitative and qualitative data collection and analysis. The study comprised 65 students and 6 teachers from the small size primary schools under Nakhon Si Thammarat Primary Educational Service Area Office 3, Nakhon Si Thammarat Province. The data were collected from three research instruments: the main research instruments: pre and post-tests, questionnaire surveys and classroom observations which were regarded as supplementary to the findings. The gathering of the data took five months from May to September in the first semester of the academic year 2013.The statistics that were employed to analyze the data were average, standard deviation and percentage. The research findings showed that distance learning approach benefited teaching and learning English in small size primary schools; it can increase the students’ academic achievement in listening, writing and reading ability in English. In addition, distance learning approach has also offered the teachers’ opportunities to learn more English and be more familiar with teaching methodologies in distance learning. It is found that the students and teachers were satisfied with this approach in four aspects as learning contents, teaching and learning process, learning tools and learning assessment.
WALAILAK UNIVERSITY. CENTER FOR LIBRARY RESOURCES AND EDUCATIONAL MEDIA
Address: NAKON SI THAMMARAT
Email: clm@wu.ac.th
Role: Advisory Committee Chairman
Created: 2559
Modified: 2016-08-16
Issued: 2559-07-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: PE1119 R237 2013
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 BibItem.aspx?BibID=b00128815 67.85 KB118 2023-07-04 00:06:52
ใช้เวลา
0.019028 วินาที

รัตตัญญู ศรีไชย
Title Contributor Type
การประยุกต์ใช้การศึกษาทางไกลในการสอนวิชาภาษาอังกฤษ: กรณีศึกษาสานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครศรีธรรมราช เขต 3
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
รัตตัญญู ศรีไชย
Anchalee Chayanuvat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of distance learning approach in ELT : a case study of Nakhon Si Thammarat Primary Educational Service Area Office 3
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Rattanyu Srichai;รัตตัญญู ศรีไชย

วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchalee Chayanuvat
Title Creator Type and Date Create
Using Unscripted Role Play to Improve Speaking Ability of EFL Thai Students
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Asst.Prof.Dr.Anchalee Chayanuvat
Phatcharin Phuetphon
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้เฟสบุ๊กเป็นพื้นที่สำหรับการเขียนบันทึกความคิดเป็นภาษาอังกฤษใน บริบทไทย: กรณีศึกษา
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Kanasin Tunsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการนาเสนอในรายวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยว กรณีศึกษานักเรียนไทย
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Luksika Ruangsung
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการนาเสนอในรายวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยว กรณีศึกษานักเรียนไทย
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Luksika Ruangsung
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประยุกต์ใช้การศึกษาทางไกลในการสอนวิชาภาษาอังกฤษ: กรณีศึกษาสานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครศรีธรรมราช เขต 3
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
รัตตัญญู ศรีไชย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancement of undergraduates listening skills through listening strategies
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Mongkol Sodachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students use of reading strategies: a case of grade twelve students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Baird, Gareth David
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of media to motivate ESL students learning : a case study of grade five Bhutanese students in Mongar District
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Gyeltshen, Dawa
วิทยานิพนธ์/Thesis
School principals perceptions towards instructional leadership practices : a case study from the Southerndistrict in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wangchuk K., Dorjee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of visual imaginary strategy to enhance English reading comprehension skills of grade four Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Lhadon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based inquiry approach on grade 6 Bhutanese students in learning environmental science
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Kezang, Norbu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning approach in teaching science to grade vi students in a Bhutanese classroom
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Dorji, Chhimi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of numbered heads together (NHT) on the learning achievement of Bhutanese grade six students in science
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wangmo, Cheki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of content and language integrated learning (CLILl) approach for English learning of secondary school Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Tamang, Budha Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
International students perspectives on university instructional practices : a case of a Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Obaro-Akporo, Elvis Emiakpor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effectiveness of flipped learning on language teaching and learning: meta-analysis 2014-2020
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Chingakham, Dinachandra Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning to enhance grade seven students English narrative writing skill : a case of Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Sun Xuexia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based learning on Chinese vocabulary learning achievement of secondary three Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ji Jincheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing problem-based learning to enhance speaking skill in a vocational English class : an investigative study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wei Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching Chinese reading in primary Thai schools : the teachers perceptions and practices
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Li Wen Xiu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A learning organization : conditions for success of the excellent schools in Hunan, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ailan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using mimes and mini acts in a Mmathayom 1 course to improve Chinese speaking skills of Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Shi Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the reading abilities in English of Chinese English major students : a case study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Xu Yuan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of a blended learning model for the Chinese listening skills for Mathayom Suksa Four Thai students :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wanyan Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of social media on motivation towards learning English as a global language
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Solomon Akpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using task-based learning to enhance Chinese speaking skills and confidence of grade 5 Thai primary school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ziyi Hou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions of challenges of online English language learning and teaching of students and teachers at a Chinese middle school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Dan Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring teaching Chinese as a second language teachers informatization teaching ability in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Tang E
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning motivation and attitude towards learning Thai as a third language of Chinese students at a Thaiprivate university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Jie Tong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using interactive whiteboards in English language teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Xiangrong Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 53
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,168
รวม 3,221 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 104,277 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 239 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 176 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 104,739 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48