แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of cognitive academic language learning approach on English oral communication ability of bible college students
ผลของการสอนตามแนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการที่มีต่อความสามารถทางการสื่อสารด้วยวาจาของนักศึกษาพระคริสตธรรม

LCSH: Communicative competence
LCSH: Oral communication
LCSH: English language -- Study and teaching
Abstract: The objectives of this study were to 1) investigate the effects of Cognitive Academic Language Learning Approach on English oral communication ability of Bible College students 2) explore students’ opinions towards the components of CALLA. The participants were college students at Bangkok Bible Seminary. The Paired-Samples T-test was applied to investigate the differences between the mean scores from the pre and post English Oral Communication Ability Test. The interview was used to explore into the students’ opinion towards the CALLA. The results of the analyses revealed that there was a significant difference between the mean scores from the pre and posttest. In other words, the Bible college students improved their English oral communication ability after the use of CALLA. The result of the interview showed both positive and negative opinions towards the components of CALLA which are content, language, and strategy as well as the instructional process. The interview showed that the impacts of the English oral communication ability of the students are the content motivation, their confidence and willingness to communicate, the use of strategies, as well as, the collaboration in class activities.
Abstract: วิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนตามแนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการที่มีต่อ ความสามารถทางการสื่อสารด้วยวาจาของนักศึกษาพระคริสตธรรม 2) สำรวจความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อองค์ประกอบของแนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการ ผู้เข้าร่วมเป็นนักศึกษาวิทยาลัยพระคริสตธรรม สถิติ Paired-sample t-test นำมาใช้ในการการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างคะแนนเฉลี่ยของข้อสอบวัดความสามารถทางการสื่อสารด้วยวาจาจากก่อนเรียนและหลังเรียน การวิจัยนี้ใช้การสัมภาษณ์เพื่อสารวจความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการใช้การสอนตามแนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการ ผลที่ได้จากการวิจัยพบว่ามีความแตกต่างอย่างมีนัยสาคัญระหว่างค่าเฉลี่ยคะแนนจากการสอบก่อนเรียนและหลังเรียน กล่าวคือ นักศึกษาวิทยาลัยพระคริสตธรรมได้พัฒนาความสามารถในการสื่อสารภาษาอังกฤษทางวาจาหลังจากการเรียนผลจากการสัมภาษณ์แสดงให้เห็นความคิดเห็นที่ดีและไม่ดีต่อองค์ประกอบของการสอนตามแนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการ อันประกอบไปด้วยเนื้อหา ภาษาและกลวิธี รวมทั้งกระบวนการเรียนการสอน การสัมภาษณ์แสดงให้เห็นว่าผลกระทบของความสามารถทางการสื่อสารด้วยวาจาของนักศึกษาคือเนื้อหาที่มีแรงจูงใจความเชื่อมั่นและความตั้งใจในการสื่อสารการใช้กลวิธี และการทำงานร่วมกันในการทำกิจกรรมในชั้นเรียน
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2012
Modified: 2016-02-27
Issued: 2016-02-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/44767
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Grace_im.pdf 1.15 MB14 2021-08-30 11:19:15
ใช้เวลา
0.015448 วินาที

Grace Imsuwan
Title Contributor Type
The effects of cognitive academic language learning approach on English oral communication ability of bible college students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Grace Imsuwan

Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pornpimol Sukavatee
Title Creator Type and Date Create
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Collaborative Strategic Reading (CSR) instruction using electronic children’s picture books for fifth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF A RESEARCH-BASED LEARNING APPROACH INTEGRATED WITH SELF-MONITORING TO ENCHANCE CRITICAL READING SKILLS OF THE UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Rassarin Srisirasasipon
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CHRISTIAN THEOLOGICAL ENGLISH READING USING CONCEPT-ORIENTED READING INSTRUCTION TO ENHANCE READING COMPREHENSION AND READING MOTIVATION OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Jenjira Kiriratnitikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF USING ONLINE CREATIVE WRITING INSTRUCTION ON MATHAYOM 1 STUDENTS’ CREATIVE WRITING ABILITY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Phutsacha Tippanet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cognitive academic language learning approach on English oral communication ability of bible college students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Grace Imsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blended learning using local culture content on English writing ability of tenth grade students in Ayutthaya province
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Monticha Pongto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of strategy-based reading instruction on english reading ability and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Duangta Mondi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
I Wei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF COMMUNITY-BASED INSTRUCTION USING HYBRID LEARNING ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR TOURISM INDUSTRY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kitjanat Tangjitnusorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Task-Based Instruction through Online Games on Willingness to Communicate in English of Undergraduate Students in Bangkok
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Nawaphon Euasapthawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pattaramas Jantasin;Pornpimol Sukavatee

วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Patricia Visser
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Communicative Framework Instruction Using Computer-Assisted Pronunciation Training (CAPT) on English Pronunciation Ability of Chinese Undergraduate Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ching-yueh Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of digital story writing instruction on narrative writing skills of junior high school students in Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Elsa Widya Hapsari
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring critical reading in the English textbooks for Thai students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Mintra Suratha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of learning conditioned narrow reading instruction on vocabulary knowledge of English as foreign language (EFL) learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Benchamas Hanuvong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based drama approach via blended learning environment on Thai EFL undergraduated student\'s speaking skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tunyaphoom Phu-ngamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an online course using situated learning and ESA method to enhance English oral communication ability of university administrative staff
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Tatchakrit Matyakhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of teaching activities based on online easa instructional model to enhance speaking ability of Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yosakorn Sayasonti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kinley Pem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of speaking teaching activities using communicative language teaching approach through social media for Bhutanese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tshetrim Dorji
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of reading strategies of EMI in science program Thai learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Namfar Boonkor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of genre-based approach with graphic organizers on argumentative writing ability of EFL secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ratchaneekorn Uamsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of speaking instruction using differentiated-flipped learning approach on speaking ability and levels of willingness to communicate of Thai EFL undergraduates
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of indirect corrective feedback and metalinguistic corrective feedback on Chinese-lower secondary students English writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yuxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9,053
รวม 9,053 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 178,550 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 46 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
รวม 178,604 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134