แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
การพัฒนาสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองเพื่อพัฒนาทักษะการฟังภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาพยาบาล

LCSH: Nursing students
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Teaching -- Aids and devices
LCSH: Self-culture
Abstract: The study was aimed at developing self-instructional materials for enhancing English listening skills for student nurses. The objectives of the study were as follows: 1) to investigate the needs of English listening skills of student nurses; 2) to develop self-instructional materials on English listening skills for student nurses; 3) to examine the effectiveness of the developed self-instructional materials against the set criteria; and 4) to study the attitude of the student nurses towards the developed self-instructional materials. The study was conducted in two phases including Development of Materials and Materials Implementation/ Evaluation. Thirty samples of student nurses in this study were randomly selected on voluntary basis from School of Nursing, Faculty of Medicine, Ramathibodi Hospital. The main study was conducted for two months during June – August 2012 of academic year 2012. Instruments used in this study consisted of: 1) a questionnaire to assess the needs of English listening skills of student nurses; 2) a package of self-instructional materials (SIMS) for English listening which was developed by the researcher; 3) an English listening comprehension test; and 4) a materials evaluation form. The statistics employed for data analysis were 1) the t-test which was used to measure the subjects’ English listening skills both before and after using the developed self-instructional materials and 2) the mean and standard deviations which were used for the needs analysis and for the assessment of the students’ opinions of the developed self-instructional materials. The findings revealed that 1) the developed SIMS was effective and relevant with E1/E2 = 84.61/88.40 (higher than the set criteria E1/E2 = 80/80); 2) the students’ listening ability after using the developed SIMS was significantly higher than before using at the 0.05 level of significance; and 3) the student nurses’ level of satisfaction with the developed materials was at a good level. The study clearly demonstrated theoretical processes of developing and evaluating instructional materials of English for Specific Purposes and could be an example research to illustrate the mediation between language teaching and research to promote language instruction for teachers and researchers in the field.
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายที่จะพัฒนาสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองเพื่อพัฒนาทักษะการฟังภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาพยาบาล โดยมีวัตถุประสงค์ในการวิจัยเพื่อ 1) สำรวจความต้องการทักษะด้านการฟังภาษาอังกฤษในกลุ่มนักศึกษาพยาบาล 2) พัฒนาสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองเพื่อพัฒนาทักษะการฟังภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาพยาบาล 3) หาประสิทธิภาพของสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯที่พัฒนาขึ้นตามเกณฑ์ที่กำหนดไว้ และ 4) ศึกษาความคิดเห็นของกลุ่มนักศึกษาพยาบาลที่มีต่อสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯที่พัฒนาขึ้น งานวิจัยนี้ประกอบด้วย 2 ขั้นตอนหลัก คือ ขั้นการพัฒนาสื่อการเรียนและขั้นการทดลองใช้/ประเมินคุณภาพสื่อการเรียน กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ นักศึกษาพยาบาลอาสาสมัครจำนวน 30 คนจากโรงเรียนพยาบาลรามาธิบดี คณะแพทยศาสตร์ โรงพยาบาลรามาธิบดี การทดลองและเก็บรวบรวมข้อมูลการวิจัยได้ดำเนินในภาคการศึกษาที่ 2 ปีการศึกษา 2555 เป็นเวลา 2 เดือน คือระหว่างเดือนมิถุนายนถึงเดือนสิงหาคม เครื่องมือที่ใช้ในการทดลอง ได้แก่ 1) แบบสอบถามความต้องการด้านทักษะการฟังภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาพยาบาล 2) สื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองเพื่อพัฒนาทักษะการฟังภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาพยาบาลที่ผู้วิจัยพัฒนาขึ้น(SIMS) 3) แบบทดสอบทักษะการฟังภาษาอังกฤษ และ 4) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักศึกษาพยาบาลที่มีต่อสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯที่ผู้วิจัยพัฒนาขึ้น สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลคือ 1) t-test แบบจับคู่เพื่อเปรียบเทียบคะแนนทักษะการฟังภาษาอังกฤษก่อนและหลังใช้สื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯของกลุ่มตัวอย่างนักศึกษาพยาบาลและ 2) ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเพื่อประเมินความต้องการจำเป็นของผู้เรียนและประเมินระดับความพึงพอใจของนักศึกษาพยาบาลที่มีต่อสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯที่พัฒนาขึ้น ผลการวิจัยพบว่า 1) ประสิทธิภาพของสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองเพื่อพัฒนาทักษะการฟังภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาพยาบาลที่พัฒนาขึ้นมีค่าเท่ากับ E1/E2 = 84.61/88.40 (สูงกว่าเกณฑ์ที่ตั้งไว้ที่ E1/E2 = 80/80) ซึ่งถือว่ามีประสิทธิภาพดี 2) ทักษะการฟังของนักศึกษาพยาบาลหลังการใช้สื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯสูงกว่าก่อนใช้สื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ 3) นักศึกษาพยาบาลมีระดับความพึงพอใจต่อสื่อการเรียนรู้ด้วยตนเองฯที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นในระดับที่ดี งานวิจัยนี้ได้แสดงขั้นตอนเชิงทฤษฎีในการพัฒนาสื่อการเรียนการสอนด้านภาษาอังกฤษเพื่อวัตถุประสงค์และการทดสอบประสิทธิภาพในเชิงวิจัยอย่างชัดเจนสามารถใช้เป็นตัวอย่างแก่ผู้สอนและนักวิจัยในวงการการสอนภาษาอังกฤษในเรื่องการเชื่อมโยงงานสอนและงานวิจัยเพื่อประโยชน์ในการเรียนการสอนได้
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2012
Modified: 2016-01-05
Issued: 2016-01-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35967
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 krerk_ch.pdf 3.79 MB296 2024-11-25 11:02:55
ใช้เวลา
0.017357 วินาที

Krerk Chetsadanuwat
Title Contributor Type
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Krerk Chetsadanuwat

Sumalee Chinokul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,848
รวม 2,874 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 99,542 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 198 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 165 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 99,951 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48