แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
การพัฒนารายวิชาภาษาอังกฤษเชิงวิชาการตามแนวคิดการเรียนแบบบูรณาการเนื้อหาและภาษา เพื่อเสริมสร้างทักษะการอ่านและการเขียนของนักศึกษาปริญญาตรี

ThaSH: Curriculum planning
ThaSH: English language -- Writing
ThaSH: Reading (Higher education)
ThaSH: English language -- Study and teaching (Higher) -- Foreign speakers
Abstract: The objectives of this research were to develop an English for Academic Purposes course (EAP) using CLIL approach. The participants were 37 undergraduate students studying at Udon Thani Rajabhat University and enrolled in English for Academic Purposes as a required course in semester 2, academic year 2011. The instruments used in this research were the achievement test, a unit/lesson plan, observation form, and learning log. The data were analyzed using qualitative and quantitative statistics using arithmetic means scores, standard deviation, t-test, frequency, and percentage. The findings of the study revealed that: (1) The developed course of EAP using CLIL approach enhanced the students’ reading and writing skills as evidenced by the average scores on the post-test of the Achievement test being significantly higher than the pre-test of the Achievement test scores at the significant level of 0.05, and (2) The developed course of EAP using CLIL approach enhanced students’ engagement in classroom activities as evidenced by the observable checklists of each stage which showed the students’ engagement in classroom activities significantly increased according to the frequency of time on level 3 (students engaged in the classroom activities most of the time). Additionally, learning log found that students had positive attitude towards EAP course using CLIL approach. These findings confirm that the developed course using CLIL approach helped improve students’ reading and writing skills, and also increasingly enhanced the students’ engagement in classroom activities.
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาการพัฒนารายวิชาภาษาอังกฤษเชิงวิชาการตามแนวคิดการเรียนแบบบูรณาการเนื้อหาและภาษา กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏอุดรธานีที่ลงเรียนภาษาอังกฤษเชิงวิชาการเป็นวิชาบังคับ ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2554 จำนวน 37 คนเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน หน่วยการสอนและแผนการสอน แบบสังเกตการณ์การเรียน และแบบสอบถามความคิดเห็นของผู้เรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติภาคบรรยายและการวิเคราะห์หาข้อมูลโดยหาค่ามัชฌิมาเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่า t-test ความถี่และค่าร้อยละผลการวิจัยพบว่า 1) การพัฒนารายวิชาภาษาอังกฤษเชิงวิชาการตามแนวคิดการเรียนแบบบูรณาการเนื้อหาและภาษาเสริมสร้างทักษะด้านการอ่านและการเขียนของผู้เรียนโดยมีคะแนนเฉลี่ยหลังการทดลองมีค่าประสิทธิภาพของการเรียนการสอนสูงกว่าคะแนนก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) การพัฒนารายวิชาภาษาอังกฤษเชิงวิชาการตามแนวคิดการเรียนแบบบูรณาการเนื้อหาและภาษาเสริมสร้างการมีส่วนร่วมกับกิจกรรมในห้องเรียนของนักศึกษาเพิ่มมากขึ้น จากแบบสังเกตการณ์การเรียนนักศึกษามีส่วนร่วมในกิจกรรมเป็นอย่างมากในขณะที่แบบสอบถามความคิดเห็นต่อการเรียนตามแนวคิดการเรียนแบบบูรณาการเนื้อหาและภาษาพบว่านักศึกษามีเจตนคติที่ดีต่อการเรียน การวิจัยนี้ยืนยันว่าการพัฒนารายวิชาภาษาอังกฤษตามแนวคิดการเรียนแบบบูรณาการเนื้อหาและภาษานั้นช่วยให้นักศึกษาปรับปรุงทักษะด้านการอ่านและการเขียนและเสริมสร้างการมีส่วนร่วมกับกิจกรรมในห้องเรียนเพิ่มมากขึ้น
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2011
Modified: 2015-11-15
Issued: 2015-11-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/33927
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 burajt_ph.pdf 3.55 MB189 2025-06-14 17:20:55
ใช้เวลา
0.019523 วินาที

Burajt Phoodokmai
Title Contributor Type
Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Burajt Phoodokmai
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ra-Shane Meesri
Title Creator Type and Date Create
Communication strategies of Thai sales staff members when conversing with foreign tourists who use Asian Englishes
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ra-Shane Meesri;Peter Blumenfeld
Apinan Sripywan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Burajt Phoodokmai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF TASK-BASED INSTRUCTION AND NOTICING THE GAP ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-shane Meesri
Duangkamon Klungthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Aonrumpa Mali
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF USING STATION ROTATION MODEL IN BLENDED LEARNING ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI EFL PRIMARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-shane Meesri
Sujinun Pimpiban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Models of Dual Language Classroom Instruction: A Case of Sarasas Affiliated Schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-shane Meesri
Quanzhen Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Aonrumpa Mali
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,015
รวม 3,028 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 62,610 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 65 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 62,705 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48