แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus
การพัฒนาบทเรียนเว็บเควสเพื่อเสริมสร้างความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษและการมีส่วนร่วมในการเรียนของนักศึกษาระดับปริญญาตรี สาขาวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร วิทยาเขตพระนครเหนือ

LCSH: Web-based instruction
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
Abstract: The research study was aimed at fulfilling four objectives: (1) to develop the WebQuest modules for "Technical English" course for enhancing students' English reading and writing abilities, (2) to investigate the effect of the integration of the developed WebQuest modules on reading and writing abilities of undergraduate engineering students, (3) to examine the effect of the integration of developed WebQuest in enhancing student engagement, (4) to examine the students' perceptions of the developed WebQuest modules. The study was conducted with a sample group of 40 undergraduate engineering students who were enrolled in the "Technical English" course in the first semester of the academic year 2008 at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok. The experiment was carried out for 14 weeks. Data were collected using the reading and writing achievement tests administered before and after the implementation of the developed WebQuest modules. The gained scores obtained from the pretests and the posttests were compared using paired sample t-test and Hedges' g effect sizes to measure the effects and the magnitudes of the effects caused by the developed WebQuest modules. In addition, a self-rating engagement questionnaire was distributed to the participants at the end of the course to investigate student learning engagement. Students' logs and teacher's diary were also employed during the implementation to collect qualitative data concerning students' perceptions of the WebQuest modules. A semi-structured interview was an additional means to investigate students' perceptions of the developed modules. Findings revealed that there was a statistically significant difference between the mean scores students obtained from the pretests and posttests of reading and writing achievement at a significance level of 0.05. The effect sizes calculated by using Hedges' g yielded the value of 1.19 and 2.17, respectively, which were considered large. The data obtained from the self-rating engagement questionnaire indicated that the level of the students' behavioral, affective and cognitive engagement was high when studying with the WebQuest modules. According to the qualitative data obtained from the students' logs and teacher's diary, the students revealed that the WebQuest modules were useful for enhancing their reading and writing abilities and the majority had positive perceptions of the implementation of these instructional modules.
Abstract: งานวิจัยนี้ทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์สี่ประการคือ (1) เพื่อพัฒนาบทเรียนเว็บเควสสำหรับวิชาภาษาอังกฤษ เทคนิคเพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักศึกษา (2) เพื่อศึกษาผลของบทเรียนเว็บเควสที่มีต่อการพัฒนาความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักศึกษา (3) เพื่อสำรวจระดับการมีส่วนร่วมในกิจกรรมการเรียนการสอนของนักศึกษาที่มีต่อการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้บทเรียนเว็บเควสและ (4) เพื่อสำรวจความคิดเห็นและเจตคติของนักศึกษาที่มีต่อการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้บทเรียนเว็บเควสที่ได้พัฒนาขึ้น กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยนี้เป็นนักศึกษาปริญญาตรีชั้นปีที่ 2 คณะวิศวกรรมศาสตร์ จำนวน 40 คน ซึ่งได้ลงทะเบียนเรียนวิชา Technical English ในภาคการศึกษาที่หนึ่ง ปีการศึกษา 2552 ที่มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร พระนครเหนือ การทดลองใช้เวลา 14 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลได้ดำเนินการ โดยการใช้ข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ในการประเมินความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองโดยนำผลคะแนนของนักศึกษาที่ได้จากการสอบก่อนและหลังการทดลองมาเปรียบเทียบโดยใช้ paired sample t-test และ Hedges'g effect size เพื่อวัดความแตกต่างของผลคะแนนและขนาดของความต่างที่เกิดขึ้นก่อนและหลังการสอนโดยใช้บทเรียนเว็บเควสที่พัฒนาขึ้น หลังการทดลองได้มีการใช้แบบสอบถามเพื่อสำรวจระดับการมีส่วนร่วมในกิจกรรมการเรียนของนักศึกษาทั้งด้านพฤติกรรมการเรียน ด้านเจตคติและด้านกระบวนการคิด นอกจากนี้ระหว่างการทดลองยังใช้แบบบันทึกการเรียนการสอนของนักศึกษาและบันทึกของครูในการเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพเกี่ยวกับการมีส่วนร่วมในกิจกรรมการเรียนและเจตคติของนักศึกษาที่มีต่อการสอนภาษาอังกฤษแบบนี้ และยังได้สำรวจความคิดเห็นและทัศนคติของนักศึกษาที่มีต่อรูปแบบการสอนภาษาอังกฤษดังกล่าวโดยใช้การสัมภาษณ์หลังการทดลอง ผลการวิจัยพบว่าผลคะแนนการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองมีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อคำนวณขนาดของความต่างโดยใช้ Hedges'g effect size ปรากฏว่าได้ค่าขนาดความต่างเท่ากับ 1.19 และ 2.17 ตามลำดับ ซึ่งถือว่าเป็นขนาดความต่างในระดับมาก และเมื่อพิจารณาจากคำตอบของนักศึกษาในแบบสอบถามสำรวจการมีส่วนร่วมในกิจกรรมการเรียนนั้นพบว่าระดับการมีส่วนร่วมในกิจกรรมของนักศึกษาทั้งด้านพฤติกรรมการเรียน ด้านเจตคติและด้านกระบวนการความคิด อยู่ในระดับสูง นอกจากนี้ผลการวิเคราะห์แบบบันทึกการเรียนและการสัมภาษณ์แสดงให้เห็นความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อการเรียนการสอนที่ใช้เว็บเควสโมดูลว่าเป็นประโยชน์ต่อการพัฒนาทักษะด้านการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษ และพบว่านักศึกษาส่วนใหญ่มีเจตคติที่ดีต่อรูปแบบการเรียนการสอนแบบนี้
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2009
Modified: 2014-02-26
Issued: 2014-02-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Pornpilai_Te.pdf 2.35 MB88 2021-01-14 13:03:01
ใช้เวลา
-0.948943 วินาที

Pornpilai Termsinsawadi
Punchalee Wasanasomsithi
Title Creator Type and Date Create
A development of the english oral communication course using the project-based laerning approach to enhance english oral communication ability of Kasetsart University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nawarat Siritararatn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Thai substitles in English movies for English language learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Soranee Boonyarut
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of needs and problems of English for tourist police
มหาวิทยาลัยมหิดล
Boonjira Thungsuk;Punchalee Wasanasomsithi;Sukhuma-Vadee Khamhiran
Muntana Meemark
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pornpilai Termsinsawadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of an English instructional model using the integration of drama and questioning techniques to enhance students' speaking achievement and critical thinking skill
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Ratchadaporn Janudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A needs analysis of secondary school students learning English as a third language in private Islamic schools in changwat Narathiwat
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pongrat Srisueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of out-of-class english language learning activities of secondary school students in english program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Atitaya Wiengnil
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Thanawan Suthiwartnarueput
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Paweena Channuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Korapin Paranapiti
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of English language learning needs and problems of underprivilged children in a slum area in Bangkok metropolis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF AN ENGLISH ORAL COMMUNICATION COURSE FOR UNDERGRADUATE ADVERTISING STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nasya Patiyasevi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of play-based language learning activities to enhance oral language skills of young EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Rin Cheep-Aranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-ASSESSMENT OF THE ICAO LANGUAGE PROFICIENCY REQUIREMENTS AND TEST OF ENGLISH FOR INTERNATIONAL COMMUNICATION (TOEIC) OF THAI AIRWAYS INTERNATIONAL FLIGHT ATTENDANTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Narasak Sirikanjanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPING EFL STUDENTS' WRITING ABILITY AND PERCEIVED WRITNG SELF-EFFICACY THROUGH GENRE AWARENESS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chayata Viriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF BLOGGING AND MICROBLOGGING ON THAI UNDERGRADUATE LEARNERS' ENGLISH WRITING PROCESS AND WRITING ANXIETY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Onuma Lakarnchua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) COURSE TO ENHANCE ENGLISH LANGUAGE ABILITIES, AGRICULTURAL CONTENT, AND CULTURAL KNOWLEDGE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Charinee Chansri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class language learning strategies of Thai university students during participant in the summer work and travel program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Thunyaporn Thanasumbun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a project-based blended learning with communication strategy instruction on English oral communication ability and learner autonomy of undergraduate engineering students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pichai Pinphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based writing instruction on writing ability and critical thinking skills of Thai EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Apapan Ruengkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a learning-oriented reading assessment model to improve English reading ability and promote learning engagement on EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Raveewan Viengsang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of out-of-class extensive reading to enhance perceived English reading self-efficacy of underserved students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of a blended learning and extensive reading instructional model for enhancement of English reading comprehension and learner autonomy of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Naruethai Chanthap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the writing instructional model with integration of inquiry-based learning and visual literacy on 21st century skills of EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Patsawut Sukserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Benjawan Plengkham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of using dynamic assessment to enhance English academic vocabulary knowledge of Thai low proficiency undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Duangkamon Klungthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,939
รวม 2,962 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,234 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 163 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,630 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48