แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Survey of the purchasing decision and opinions regarding herbal cosmetic One Tambon One Product ‪(OTOP)‬ products among undergraduate students in Bangkok
การสำรวจการตัดสินใจซื้อและความคิดเห็นเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางสมุนไพรหนึ่งตำบลหนึ่งผลิตภัณฑ์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรีในกรุงเทพมหานคร

MeSH: Herbal Cosmetics
MeSH: Cosmetics
MeSH: Purchasing -- Decision making
Abstract: The purposes of this cross-sectional survey are to examine prevalence of herbal cosmetic One Tambon One Product (OTOP) products purchasing and to survey opinions regarding the products among undergraduate students in Bangkok using selfadministered questionnaires. Of 1,700 questionnaires distributed, 1,188 completed questionnaires were returned. The result indicated that 28% of the respondents had purchased herbal cosmetic OTOP products. Soap/shower cream, shampoo/conditioner, and scrubbing agents were the top three herbal cosmetic OTOP products purchased. The study also revealed that 71.51% of the respondents indicated that they would purchase herbal cosmetic OTOP products in the future. With respect to opinions regarding the products, most of the respondents had no idea about quality (48.73%), reputation (47.59%) or attractiveness of appearance, packaging and color of the products (37.36%). However, most of them (59.54%) agreed that the price of the products was lower than that of general cosmetics. About 43% of the respondents thought that distribution channels and selling places were not sufficient. In addition, a majority of them (43.63%) thought that there was not enough advertising through various media. When comparing buyers and non-buyers, the results showed significant differences in age, gender, places of birth, living style, types of university, buying style, perception regarding quality of Thai-made products and frequency of using herbal products. In addition, it was found that buyers had a significantly more positive opinion regarding the product than non-buyers. These findings suggest that to promote the sales of such products among this population, several strategies should be employed. For example, the government should launch campaigns to increase acceptance of Thai-brand products and establish more distribution channels or selling shops. In addition, quality as well as appearance and packaging of the product should be improved.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจแบบตัดขวาง มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความชุกของ การซื้อและความคิดเห็นเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางสมุนไพรหนึ่งตำบลหนึ่งผลิตภัณฑ์ของ นักศึกษาระดับปริญญาตรีในกรุงเทพมหานคร โดยให้กลุ่มตัวอย่างตอบแบบสอบถามด้วยตนเอง จากแบบสอบถามที่แจกให้กลุ่มตัวอย่างจำนวนทั้งสิ้น 1,700 ชุด มีแบบสอบถามที่ได้รับ การตอบกลับอย่างครบถ้วน1,188 ชุด จากผลการวิจัยพบว่า ร้อยละ 28 เคยซื้อผลิตภัณฑ์ เครื่องสำอางสมุนไพรหนึ่งตำบลหนึ่งผลิตภัณฑ์ โดยผลิตภัณฑ์ที่มีการซื้อมากที่สุด 3 อันดับแรกคือ สบู่/ครีมอาบน้ำ ยาสระผม/ครีมนวดผม และผงขัดตัว ตามลำดับ โดยร้อยละ 71.51 ตอบว่าจะซื้อ ผลิตภัณฑ์อีกในอนาคต เมื่อสอบถามถึงความคิดเห็นเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ส่วนใหญ่ไม่มีความคิดเห็น หรือไม่แน่ใจในเรื่องของคุณภาพของผลิตภัณฑ์ (ร้อยละ 48.73) ชื่อเสียง (ร้อยละ 47.59) และ ความดึงดูดใจของรูปลักษณ์ สีสัน และบรรจุหีบห่อ (ร้อยละ 37.36) อย่างไรก็ตาม ร้อยละ 59.54 เห็นว่าผลิตภัณฑ์มีราคาถูกกว่าเครื่องสำอางทั่วไป ร้อยละ 43 เห็นว่าช่องทางการจำหน่ายและ สถานที่จำหน่ายมีไม่เพียงพอ และ ร้อยละ 43.63 เห็นว่าการโฆษณาผ่านทางสื่อมีน้อยเกินไป เมื่อ ศึกษาเปรียบเทียบระหว่างผู้ที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์และผู้ที่ไม่เคยซื้อพบความแตกต่างกันอย่างมี นัยสำคัญทางสถิติในเรื่อง อายุ เพศ ภูมิลำเนา ลักษณะการพักอาศัย ประเภทของมหาวิทยาลัยที่ศึกษา อยู่ พฤติกรรมการซื้อสินค้า การรับรู้เกี่ยวกับคุณภาพของสินค้าที่ผลิตในประเทศไทย และความถี่ ในการใช้ผลิตภัณฑ์สมุนไพร ทั้งนี้ยังพบว่าผู้ที่เคยซื้อมีความคิดเห็นในเชิงบวกต่อผลิตภัณฑ์มากกว่า ผู้ที่ไม่เคยซื้อ ดังนั้น การที่จะเพิ่มยอดจำหน่ายผลิตภัณฑ์ในผู้บริโภคกลุ่มนี้ รัฐบาลควรจะรณรงค์ เพื่อสร้างการยอมรับสินค้าไทย เพิ่มช่องทางการจำหน่ายและสถานที่จำหน่าย รวมทั้งควรคำนึงถึง คุณภาพมาตรฐานและรูปลักษณ์ สีสัน บรรจุภัณฑ์ที่สวยงามและน่าซื้อเป็นประเด็นสำคัญด้วย
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2005
Modified: 2553-06-11
Issued: 2010-04-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740458599
CallNumber: TH F247s 2005
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4637865.pdf 1.4 MB137 2023-01-03 14:04:13
ใช้เวลา
0.23108 วินาที

Farsai Chanjaruporn
Title Contributor Type
Survey of the purchasing decision and opinions regarding herbal cosmetic One Tambon One Product ‪(OTOP)‬ products among undergraduate students in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Farsai Chanjaruporn
Montarat Thavorncharoensap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Montarat Thavorncharoensap
Title Creator Type and Date Create
Factors affecting Thai community pharmacists' levels of participation in weight control dietary supplements decision-making
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Somanus Tiemkeerakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cost-effectiveness analysis of diabetic retinopathy screening in type 2 diabetes mellitus
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Supaporn Pornpinatepong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Survey of the purchasing decision and opinions regarding herbal cosmetic One Tambon One Product ‪(OTOP)‬ products among undergraduate students in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Farsai Chanjaruporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting utilization of accident and emergency services outside the registered province and utilization behavior of accident and emergency patients under the universal coverage scheme
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Krittiya Nurach
วิทยานิพนธ์/Thesis
The survey of quantity and quality of pharmaceutical advertisements in Thai commercial medical journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Vilasinee Yuwaree
วิทยานิพนธ์/Thesis
Health-related quality of life and satisfaction with health service of Thalassemia patients
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Jirayu Mahityutthana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of hospital pharmacist professional competency and value proposition of outpatient pharmacy service
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Siriluck Rojsutee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between health beliefs and the completion of treatment process among methamphetamine dependent patients : case study at Thanyarak Institute
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Rabiab Tokaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
The economic costs of alcohol-related absenteeism and reduced productivity in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Khannika Thitiboonsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of willingness-to-pay per quality adjusted life year (QALY) using blindness scenario
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Sirin Natanant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of obesity on healthcare cost and cost of productivity loss due to premature mortality in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap;Naeti Suksomboon;Yot Teerawattananon
Paiboon Pitayatienanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge, acceptability and willingness to pay for HPV vaccination among mothers of daughters aged 12-15 years in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nattiya Kapol;Usa Chaikledkaew;Montarat Thavorncharoensap
Siraporn Kruiroongroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Health-related quality of life measure (EQ-5D-5L) : measurement property testing and its preference-based score in Thai population
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap;Yot Teerawattananon;Sirinart Tongsiri
Juntana Pattanaphesaj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development and evaluation of tobacco education for pharmacy students and pharmacists in Yogyakarta province, Indonesia
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap;Petcharat Pongcharoensuk;Prabandari, Yayi Surjo
Kristina, Susi Ari
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing physician's decision on generic statin prescription discrete choice experiment
มหาวิทยาลัยมหิดล
Montarat Thavorncharoensap
Pipattra Rodvanna.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 37
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 316
รวม 353 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 13,737 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 401 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 385 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 185 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 14,783 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101