แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Analysis of communicative functions language forms and grammatical structures of advertisment headlines in daily English newspapers in 2000
การวิเคราะห์รูปแบบภาษาหน้าที่การสื่อสาร และโครงสร้างไวยากรณ์ของหัวข้อโฆษณาจากหนังสือพิมพ์รายวันภาษาอังกฤษปี 2000


ThaSH: English language - - Discourse analysis.
ThaSH: Advertising - - Language.
ThaSH: English language - - Usage.
Abstract: This study was aimed at investigating language forms, communicative functions and grammatical structures of advertisement headlines. Four hundred technology and tourism advertisement headlines systematically selected from the Bangkok Post and The Nation in 2000 were used as the subjects of this study. The subjects were analyzed in terms of (a) language forms: indirect, direct, news, how to, question, command, reason-why, and testimonial; (b) communicative functions: declaring, commanding, informing provoking, promising, and clustering; (c) grammatical structure: simple, complex, compound, and phrase. The main finding of this study were as follows: first, an indirect form was most frequently used in writing both technology and tourism advertisement headlines, followed by direct, news and commanding forms. Second, a provoking function was mostly used to draw attention of the reader, even found in the clusters of function of headlines. Third, most advertisement headlines were written in phrases and simple sentences structures. Finally the analysis of forms and function of advertisement headlines showed a high correlation (over 80 percent) between the indirect form and the provoking function.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบภาษา หน้าที่การสื่อสาร และโครงสร้างไวยากรณ์ของหัวข้อโฆษณาท่องเที่ยว และเทคโนโลยี จำนวน 400 หัวข้อ สุ่มจากหนังสือพิมพ์บางกอกโพสต์ และเดอะเนชั่น ปี 200 โดยวิเคราะห์กลุ่มตัวอย่างทางด้านรูปแบบซึ่งประกอบด้วยรูปแบบการสื่อสารโดยทางตรง ทางอ้อม การเสนอข่าวสาร วิธีการ คำถาม คำสั่ง เหตุผล และคำกล่าว ด้านหน้าที่ทางการสื่อสารซึ่งประกอบด้วยการประกาศ การสั่ง การแจ้ง การกระตุ้น การสัญญา รวมถึงทำหน้าที่ทางการสื่อสารมากกว่าหนึ่ง และด้านโครงสร้างไวยากรณ์ ซึ่งประกอบด้วยโครงสร้างแบบธรรมดา แบบซับซ้อน แบบผสม และแบบวลี จากการศึกษาพบว่าในหัวข้อโฆษณาท่องเที่ยวและเทคโนโลยีนิยมใช้รูปแบบทางอ้อมมากที่สุด รองลงมาคือรูปแบบทางตรง รูปแบบข่าวสาร และรูปแบบคำสั่ง ส่วนหน้าที่การกระตุ้นความสนใจพบว่ามีการใช้บ่อยเพื่อดึงความสนใจของผู้อ่าน และพบว่าถูกใช้ร่วมกับหน้าที่อื่นในหัวข้อโฆษณา นอกจากนี้หัวข้อโฆษณาส่วนใหญ่เขียนเป็นวลี และโครงสร้างประโยคธรรมดา ประการสุดท้ายจากการวิเคราะห์รูปแบบและหน้าที่ของหัวข้อโฆษณาพบว่ามีความสัมพันธ์กันระหว่างรูปแบบทางอ้อมกับการกระตุ้นความสนใจ ซึ่งคิดเป็นร้อยละ 80
University of the Thai Chamber of Commerce
Address: BANGKOK
Email: library@utcc.ac.th
Created: 2003
Modified: 2553-07-05
Issued: 2010-06-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
9746773798
CallNumber: RES 428.24 W929a
eng
Temporal: 2000
Temporal: 2000
DegreeName: Master of Arts
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 190913.pdf 1.9 MB218 2021-07-02 11:13:49
ใช้เวลา
0.038833 วินาที

Worrapin Thurangkura
Title Contributor Type
Analysis of communicative functions language forms and grammatical structures of advertisment headlines in daily English newspapers in 2000
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Worrapin Thurangkura;วรภิญ ทูรังกูร
วรภิญ ทูรังกูร
Supatra Pradubpongse
วิทยานิพนธ์/Thesis
วรภิญ ทูรังกูร
Title Contributor Type
Analysis of communicative functions language forms and grammatical structures of advertisment headlines in daily English newspapers in 2000
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Worrapin Thurangkura;วรภิญ ทูรังกูร
วรภิญ ทูรังกูร
Supatra Pradubpongse
วิทยานิพนธ์/Thesis
วรภิญ ทูรังกูร
Title Creator Type and Date Create
Analysis of communicative functions language forms and grammatical structures of advertisment headlines in daily English newspapers in 2000
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
วรภิญ ทูรังกูร;Supatra Pradubpongse
Worrapin Thurangkura
วรภิญ ทูรังกูร
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supatra Pradubpongse
Title Creator Type and Date Create
Analysis of communicative functions language forms and grammatical structures of advertisment headlines in daily English newspapers in 2000
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
วรภิญ ทูรังกูร;Supatra Pradubpongse
Worrapin Thurangkura
วรภิญ ทูรังกูร
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of Thai import-export managers' disagreement performances, perceptions of degrees of politeness and the causal factors of the differences
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Supatra Pradubpongse;Renu Pholsaward
Saowanee Anawatchapong
เสาวนีย์ อนะวัชพงษ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
English language used for handling consumer complaints by Panasonic middle management
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
University of the Thai Chamber of Commerce;Supatra Pradubpongse;Chirapa Vivek
Kattaleya Rimkiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perspectives on busineess communication skills in English of Thai IT managers in the distribution sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
supatra pradubpongse;William R. Marshall
Phanit Thatsanatheb
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems in technical report writing encountered by Thai technical staff
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
supatra pradubpongse;Renu Pholsward
Amara Bunreangsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perspectives of business people and instructors of english for business communication regarding effective business letters
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
supatra pradubpongse;Renu Pholsward
Duangporn Pornkaiwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,171
รวม 3,176 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 286,062 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 434 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 362 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 111 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 287,001 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104